نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1744
-
الف
+

آثار عکاسان افغانستان در موزیم‌ سالزبورگ اتریش به نمایش در آمد

آثار عکاسان افغانستان در نمایشگاه «کارخانه، فضای آزاد هنر» اتریش به نمایش گذاشته شد.

به گزارش آی فیلم 2، افغانستان در چند دهه اخیر شاهد جنگ و ویرانی های بسیار بوده و همواره چهره زشت جنگ سوژه خبرنگاران و عکاسان را فراهم نموده است.

در سال های اخیر هنرمندان بسیار و به خصوص عکاسان تلاش نموده اند تا چهره‌ تازه‌ ای از افغانستان را به مردم جهان معرفی کنند.

 «گروه عکاسان استقرا» نیز به دنبال همین هدف هستند و کوشش دارند با دنبال کردن سبک عکاسی هنری در بخش‌های فلسفی، روان‌شناختی و حقیقت هنر عکاسی، ایجاد گفت‌وگو کنند.

گروه عکاسان استقرا در بهار سال ۱۳۹۷ اولین نمایشگاهش را با عنوان «استقرا» برگزار کرد‌. این نمایشگاه با اشتراک شش عکاس در تالار لیسه استقلال در کابل برگزار شد.

پس از آن برنامه‌های دیگری نیز مانند گام دوم نمایشگاه استقرا تحت نام پرسه تا مکاشفه، نمایشگاه فرهنگ دیجیتال، دو رویداد ارایه محیطی عکس (نظرگاه) و گفتمان استقرایی (بررسی روابط هنرهای هفت‌گانه با عکاسی)، توسط گروه عکاسان استقرا برگزار شد.

گروه استقرا با توجه به نوعیت فعالیت‌ها و رویدادهایی که تعریف کرده، کوشش می‌کند هربار از عکاسان مختلفی دعوت کند. این گروه پس از اولین نمایشش، به‌ عنوان یک گروه عکاسی هنری در افغانستان شناخته شد که با هدف تعریف و ترویج رویکردهای عکاسی پژوهش‌محور و تالیفی، تلاش به تربیت نسل تازه‌ای از عکاسان افغانستان دارد.

موزیم باروک سالزبورگ در اتریش این‌بار با دیدن عکس‌های گروه عکاسان استقرا، از آن‌ها دعوت کرد تا عکس‌های‌شان را در نمایشگاه «کارخانه، فضای آزاد هنر» با مدیریت دانشگاه هنر سالزبورگ ـ اتریش نمایش دهند.

این نمایشگاه با آثار بیش از ۵۰ هنرمند تجسمی در رشته‌های عکاسی، نقاشی، چیدمان و «پرفورمنس» از کشورهای مختلف در تاریخ ۲۳ جولای سال روان میلادی در اتریش گشایش یافت.

گفتنی است عکاسان استقرا اولین گروه عکاسی از آسیا هستند که موفق شده‌اند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

 

ع ا

نظر شما
ارسال نظر